Wednesday, December 2, 2009

KISAHKU-3

"Dari mata kasar memang tak nampak. Kena scan juga, baru boleh tahu. Sebenarnya awak ada 4 ketulan keseluruhannya. Ketumbuhan ni U kena refer pada appointment yang akan datang." Kata2 doktor bagaikan petir berdentum di telinga. Semakin terukkah sakitku?

Ya Allah, tabahkanlah aku. Hari lahirku ke-31 akan disambut bersama AidilAdha. 27 November 2009...Sudah tiba ke masanya untuk aku pergi? Pergi ke mana Fida? Engkau masih takut dengan mati? Sepatutnya kau rasa bersyukur kerana sekurang2nya Allah telah memberi peringatan agar kau bersedia menemui-Nya. Ajal boleh datang bila2 masa. Orang yang tidak ada 'signal', tiba2 saja boleh mati. Kau beruntung Fida. Banyakkan amalanmu.

"Baby nak beg yang mana satu? Pilihlah yang elok. Sempena birthday B" Seronoknya aku bila suami membelikan aku sebuah beg dan kuali bersadur marble. Memang menjadi idaman punyai kuali itu tapi selalu terlepas membelinya kerana harganya agak mahal. Lagipun aku suka dengan kelengkapan memasak, tapi takdalah pandai memasak pun. Kadang-kala suami juga yang kena membantu. Mungkin sebab itu juga dia suka membeli alat memasak.

"Terima kasih Babang. B suka apa yang Babang belikan." Boleh ke aku menikmati hari seperti ini pada masa akan datang? Sudahlah Fida, kau tak patut banyak berfikir kerana akan mengurangkan imunisasi badanmu sendiri. Seperti kata Doaa," Stress and worry about something can weak your immune system which by turn may harm you more than u can imagine. Keep ur worried upon ALLAH and do ur best :)..."

Tiba2 aku teringat kenalanku Doaa, seorang doktor Ginekologist Egypt yang selalu memberi nasihat padaku. Dialah tempat aku luahkan segala masalah kesihatan walaupun ada jurang antara benua, aku boleh menghubunginya secara maya. Begitu juga dengan Maryanfaith yang berada di Filipina, kadang-kala aku rasa rindu untuk bersua. Walaupun jauh dan berlainan agama, aku sering mendapat tempat mengadu untuk simpatinya.

Hidup ini semakin berwarna dengan orang2 kesayangan, rakan2 dan pengalaman baru. Tapi sampai bila...yang tinggal hanyalah Allah yang sentiasa bersama kita.

2 comments:

  1. nape k.fida?sakit apa xnak share cite ke

    ReplyDelete
  2. janganlah serius sangat! Ni cuma cerita je. Hehehe... Guna nama sendiri baru ada feel. next year aku tambah cerita baru yang lain lak kot.

    ReplyDelete