Sunday, January 17, 2010

SAYANG

Hari Gembira

"Baby.. mari sini jap!" panggil Ayah. Mereka berdua menyahut,"Apa?". Mama melihat anaknya, Daniel dan berasa keliru. "Ini lah Baby. Ini...!" Daniel bersuara dengan menepuk dada sambil memandang tepat ke arah Mama. Perkataan yang disebutnya sudah dapat didengar dengan jelas. 'Aduh..kacau stim betul anak aku nih!' bisik hati.

"Oh, yelah. Tapi Mama pun Baby Ayah," Mama berkata dan tersenyum melihat telatah anaknya yang semakin membesar itu. Didakapnya anak itu dengan penuh kasih lalu menciumnya. Badannya yang montel itu menyebabkan Mama suka memeluknya. "Hai..macam bantal. Geram tengok dia." Mama mendukung Daniel yang baru berusia 1 setengah tahun itu sambil berjalan menuju suara panggilan Ayah tadi.

"Kenapalah lama sangat ni? Abang ada belikan kek untuk Baby. Dah Bee teringin sangat, Abang belikan lah!" Ayah berseloroh dan mengucup dahi Mama. Daniel hanya memerhatikan gelagat Ayah dan Mama dengan penuh tanda tanya. Jarang sekali melihat Mama segembira itu. Daniel pun turut mencium pipi Mama seolah2 mengerti apa yang berlaku. "Ayah pun sayang Baby Daniel." Ayah mendakap Daniel penuh erat.

Sebenarnya hari ini adalah hari kelahiran Mama. Lagu 'Happy Birthday' untuk Mama dinyanyikan oleh Ayah dan Daniel sama2 bertepuk tangan tanda gembira. Malam itu cukup indah buat mereka.

No comments:

Post a Comment